door Dientje Goebert
•
22 dec, 2020
De kinderen waren trots, maar ik misschien nog wel meer. Elke week oefen ik met een viertal dyslectische leerlingen uit groep vijf het lezen met Taal in blokjes. Elke week gaan ze ook twee keer met het materiaal in de klas aan de slag. Ze hebben plezier in het werken met de methode (zie ook www.taalinblokjes.nl ) en vinden steun in het coderen van de woorden met kleuren. Samen schreven we een verhaal voor een schrijfwedstrijd van Taal in blokjes. Eén leerling wilde graag dat er vieze scheetjes in het verhaal terecht zouden komen. En, eerlijk is eerlijk, de vieze scheetjes hebben een belangrijke rol gekregen in het verhaal 'Het eenzame paard van Sinterklaas'. Het viert al sleepte er de winst mee binnen: een kwartetspel en publicatie in de bibliotheek van Taal in blokjes. Juichend en springend gingen ze de school door toen ze het hoorden. Ik juichte en sprong mee. Deze kinderen, die door hun dyslexie elke keer nét een stapje harder moeten zetten, hebben deze succeservaring zo verdiend. Klik op de button om het verhaal te lezen.